dimarts, 13 de gener del 2015

ACTIVITAT 4 I FINAL

Arribats en aquest punt cal fer una petita reflexió sobre el projecte realitzat, els resultats i fer una reflexió general de l'assignatura. 
En relació a la darrera activitat cal dir que el fet d'experimentar en primera persona en un projecte com el que s'ha realitzat, et fa veure que les coses es poden fer d'una altra manera i millor. Aquesta activitat cal analitzar-la des de dos punts de vista: el projecte en sí i el meu aprenentatge. 
En referència al primer punt el projecte ha estat un èxit si tenim en compte la percepció rebuda per part de l'alumnat i els resultats obtinguts. El procés, guiat por un disseny inicial, on s'han tingut en compte tots els aspectes a aconseguir, ha estat un viatge on l'alumnat ha pogut observar com la resolució d'un problema no ha de ser alguna cosa difícil d'aconseguir, sinó tot el contrari. Han gaudit i han après moltes coses en relació als jocs populars i com cercar informació útil per internet. A més, la representació dels jocs dins mapes creats per ells mateixos a partir del programari PAINT ha estat tot un èxit i s'ha pogut observar com han pogut reflectir totes aquestes idees mitjançant una TIC. 
Per altra banda, i en relació al meu propi aprenentatge, i tenint en compte el que es va assenyalar a la primera pregunta he pogut observar com el meu aprenentatge ha seguit una línia ascendent i he pogut observar que si es segueixen certes passes es pot aconseguir un aprenentatge significatiu i canvi conceptual important. El fet de poder participar en el projecte com a mestre però també com a "psicopedagog" ha fet que hagi pogut analitzar el meu propi treball a partir de dues perspectives. Una com a docent el qual ha viscut en primera persona que les coses es poden millorar en l'educació i des del punt de vista de psicopedagog he pogut assessorar-me a mi mateix com a mestre i veure que les TIC poden ser una bon aliat en el meu futur laboral. 

Finalment i arribats en aquest punt, cal dir que si faig una avaluació de tot el meu procés, i independentment de la nota que pugui treure, estic molt satisfet de la meva evolució dins l'assignatura en general ja que he pogut reflexionar no només sobre els processos que s'han de realitzar en un procés d'ensenyament i aprenentatge sinó que també, i com he comentat amb anterioritat, les TIC poden ser una eina molt útil en aquest procés,. Potser no he estat el millor comunicador ni el millor ajudant en aquest procés però si que he d’agrair als meus companys i companyes l'acompanyament rebut durant el procés. Sense aquesta guia no hagués pogut aconseguir gran part del que he assolit. Per això només em quedar dir que estic content d'haver arribat on he arribat i que les reflexiones i els aprenentatges aconseguits m'acompanyaran durant molt de temps. 

Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada