A vegades expressar
la manera amb la qual aprenem i es creen nous aprenentatges no és fàcil,
sobretot avui dia amb la revolució tecnològica en la qual vivim. Però si que és
cert que l’organització i l’estructura de les activitats dos i tres d’aquesta
assignatura poden fer que l’aprenent sigui conscient del seu propi aprenentatge
i sobretot de com ho ha aconseguit.
La
tecnologia afecta a la societat, a l’educació, ha d’estar contextualitzada,
genera coneixement i no és una simple eina que atorga prestigi a qui la fa
servir.
La societat també diu la seva i s’ha de
regenerar a partir del coneixement que es va creant al seu entorn tenint en
compte altres aspectes que els tradicionals com per exemple la transmissió
cultural la qual ja no està tan sols en mans de la mateixa societat i
l’educació sinó també a mans d’altres mitjans.
La ciència genera coneixements i a la vegada
és la base de l’anàlisi dels altres elements que es relacionen entre ells, com
per exemple la sociologia o la psicologia.
Dins les diferents societats l’educació ha tingut un
compromís molt importat en la transmissió de coneixement. Però en els darrers
anys aquesta transmissió ja no és
exclusiva de l’educació sinó que han entrant en escena altres elements que han
fet que el coneixement estigui en mans d’altres els quals poden tenir un poder
superior a l’educació tradicional com l’entenem. Per tal motiu la educació ha
de saber adaptar-se als nous moviments tecnològics i nodrir-se d’aquests per
poder transmetre i generar un coneixement a partir d’una renovació pedagògica
tenint en compte les peculiaritats de tots els elements.
En conclusió, el
procés deslligat de les diferents activitats proposades per la consultoria de
l’assignatura, els diferents materials, la participació activa a un debat, la
realització dels mapes conceptuals i la reflexió del alumne han desembocat en
un canvi conceptual que es visible en les argumentacions presentades a més de
la comparació de dos mapes conceptuals que proven de manera gràfica els nous
models mentals adquirits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada